Jaaroverzicht 2016

Het jaar 2016 is bijna ten einde en voor we oliebollen etend en champagne drinkend 2017 in gaan luiden hierbij nog het jaaroverzicht van Just Mark in 2016.

Het jaaroverzicht 2016 van Just Mark in vogelvlucht

Januari 2016 – Een nieuw jaar voor het eerst zonder alcohol

Voeding ben ik steeds belangrijker gaan vinden en daarom wilde ik gaan kijken wat een jaar geen alcohol met mij zou doen. Ook letten op het eten van koolhydraten moet mij helpen met het behouden van mijn gewicht. Ik zit nog niet op mijn streefgewicht maar voel me al wel een stuk prettiger met de riem een gaatje strakker.

Februari 2016 – Ik word weer papa

In februari kwamen mijn vrouw en ik erachter dat we opnieuw zwanger waren en in oktober 2016 een tweede kindje konden verwachten. Na een pijnlijke miskraam in 2015 is het ons dan toch gegund. Met veel liefde zullen we onze toekomstige kleine opwachten.

Maart 2016 – Een nieuwe blog

Op een bijzondere manier kwam ik op de naam Just Mark. Ik vind het een passende naam dat goed bij mij past. Dit omdat ik graag mezelf ben en blijf. Met Just Mark probeer ik een blog te hebben waar ik gewoon kan schrijven over wat ik doe, wat mij interesseert en ik waar ik mijn ei in kwijt kan. Zo kwam ik op de naam Just Mark en deze bijbehorende site JustMark.nl. Naast deze blog ben ik al langer initiatiefnemer op #hetLEVENvaneenPAPA dat ik in mei 2013 ben gestart.

April 2016 – Muziek, Communie en Stifado

In april deelde ik mijn muzikale hobby voor het eerst op dit blog. Ik ben slagwerker bij Dweilorkest De Deurdweilers en in april hebben we veel gerepeteerd voor de Bemmelse Dweildag. Het is altijd een feest als de Deurdweilers zijn geweest. In deze maand heb ik ook voor het eerst een communie bijgewoond. Het was de communie van mijn kleine vriendinnetje Neia. Bijzonder om mee te maken, vooral omdat Neia ongeneselijk ziek is en je deze kanjer zo veel mogelijk mooie momenten gunt in haar leven. Voor de eerste keer deelde ik op Just Mark een lekker gerecht. Het was Stifado. Deze Griekse stoofschotel presenteer ik graag aan tafel (ik eet het eigenlijk nog liever op).

Mei 2016 – Heel veel toffe dingen

In mei is het standaard de beurt aan de verjaardag van mijn dochter Liz. Drie jaar is ze weer geworden en wat was het een leuk feestje voor haar. Had je ook gelezen dat ik de knoop had doorgehakt om te investeren in een nieuw matras. Echt de beste investering van dit jaar. Iedere nacht goed slapen en niet meer in een kuil liggen. Een ander mooi moment voor mij als sportliefhebber was het het kampioenschap 2015-2016 van PSV. Ik rekende er niet meer op maar het gebeurde toch. Wat een geweldig seizoen was het uiteindelijk geworden. Maar mei bracht nog meer mooie dingen. Zo haalde ik de krant met twee andere bloggers. Simone van eetspiratie.nl en Anouk met haar reis/eetblog My Delicious Journey. Het ging over bloggen en wat het betekent voor een blogger. Het was een leuke middag onder aanvoering van Patricia de Ryck. Lees het verhaal en het interview zelf nog maar eens terug.

Een selfie tijdens de fotoshoot met Simone en Anouk mag natuurlijk niet ontbreken

Juni 2016 – Bemmelse Dweildag

In juni ben ik begonnen met het sportschema van Ben Fit. 12 weken lang letten op mijn voeding en lekker sporten. Zeker nu het voetbal weer pauze heeft vanwege de zomerstop. In mijn Ben Fit vlogs op YouTube kan je alles nog eens terug zien:

In juni is het standaard de Bemmelse Dweildag. Het hoogtepunt voor De Deurdweilers. We deden dit jaar mee met het thema “De vierdaagse“. Marcherend kwamen we op en met ‘You Never Walk Alone’ gingen we weer af. Het was een geweldige zomerdag met een derde plaats als resultaat. Een groot feest…

Juli en augustus 2016 – Het EK, de Zwarte Cross en de Olympische spelen

Een geweldige sportzomer stond voor de boeg. Het EK zonder Nederland met als uiteindelijke winnaar Portugal. Optreden op de Zwarte Cross wat leuk was om mee te maken en dagelijks zoveel mogelijk meekrijgen van de sporters op de Olympische Spelen. Dat alles met een gezellige vakantie in Drenthe. Het weer was ook redelijk in de zomer dus de zomer van 2016 was een goede zomer voor mij!

September – Een Ben Fit recept

Mijn Ben Fit was ten einde in september. Heeft het me gebracht wat ik had gehoopt, ik vind van niet maar je leest er natuurlijk alles over in mijn laatste vlog. Maar om iedere lezer en kijker te bedanken had ik wel een Griekse brocolli schotel gedeeld. Heb jij het al gemaakt?

Oktober – En daar is Kate

Eigenlijk is alles wat ik hierboven heb geschreven helemaal niet belangrijk. Eind oktober was daar dan eindelijk mijn tweede dochter. Kate is op 28 oktober geboren en wat voel ik me trots en blij. Gezegend met deze tweede wolk in mijn leven. Drie vrouwen in huis en op het moment dat ik dit schrijf zeg ik oprecht “Ik ben de meest gelukkige papa van de wereld”.

November – Het einde nadert en druk

In november heb ik eigenlijk heel weinig geschreven. Ik heb wel veel meer gevlogd en dat is allemaal op mijn YouTube kanaal te zien. Wel schreef ik nog een leuk verhaal over de Formule 1 vs Het Nederlands Elftal.

December – Eind 2016

Ik wens iedereen een heel goed uiteinde en een voorspoedig 2017. Dat het voor iedereen een schitterend maar vooral ook liefdevol jaar mag worden. Ow ja en als je vindt dat ik te weinig schrijf? Dan moet je de schuld aan Battefield 1 geven. Want deze topgame speel ik namelijk ook heel graag. Oh ja… het jaar zonder alcohol is zeker gelukt!

Proost en Houdoe!

mark

Eigenwijs, sportief, online innovater, Apple lover, getrouwd & vader, muzikaal en eigenwijs (zo eigenwijs dat ik het twee keer aangeef :P)